“Yanlışsız öğretim, beceri ve kavramları öğrenmenin öğretim sırasında yapılan hataları anlamayı ve hataları düzeltmeyle değil, aksine olumlu geri bildirimler ve alıştırmalar aracılığıyla gerçekleştiği varsayımına dayanan bir yaklaşımdır.”
Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri Etkinlik İçeriği
- Uygulamalı Davranış Analizi
- Davranışsallık
- Genellenebilirlik
- Davranışsal Amaç Yazımı
- Öğrenmenin Aşamaları
- Yanlışsız Öğretim de Temel Değişkenler
- Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
- Tepki İpuçlarının Sunulduğu Yaklaşımlar
- Uyaran İpuçlarının Sunulduğu Yaklaşımlar
Yanlış Öğretim Nasıl Bir Yaklaşımdır?
Yanlışsız öğretim, beceri ve kavramları öğrenmenin öğretim sırasındayapılan hataları anlamayı ve hataları düzeltmeyle değil, aksine olumlu geri bildirimler ve alıştırmalar aracılığıyla gerçekleştiği varsayımına dayanan bir yaklaşımdır.
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri:
- Yanlışsız öğretim yöntemleri, özel gereksinimli çocuklar üzerinde etkililiği bilimsel çalışmalarla kanıtlanmış etkili öğretim yöntemleridir.
- Yanlışsız öğretim yöntemleri, öğrencinin hemen hemen her denemede doğru tepki vermesini sağladığı için öğrencinin öğrenmeye ve başarmaya karşı motive olmasını sağladığı gibi, öğretmen ile öğrenci arasında olumlu ilişkilerin gelişmesine de katkı sağlamaktadır.
- Yanlışsız öğretim, öğretim sırasında öğrencinin daha az problem davranış sergilemesini sağlar.
- Yanlışsız öğretim, öğrencinin daha az yanlış yapmasını sağlayarak öğrenmeyi kalıcı bir şekilde destekler.
Kimler Katılabilir?:Özel eğitim alanında çalışmayı hedefleyen ön lisans ve lisans üniversite öğrencileri, (çocuk gelişimi, okul öncesi öğretmenliği, özel eğitim, psikoloji, pdr, sosyoloji, sosyal hizmet, ergoterapi, fizyoterapi, beden eğitimi öğretmenleri, dil ve konuşma terapistleri v.b.) ABA/UDA yöntemini sınıflarında uygulayarak öğrencilerinin başarı seviyesini yükseltmek isteyen eğitimciler, kendilerini geliştirmek isteyen ABA/UDA terapistleri, kullandıkları yöntemlere bir başkasını daha katarak ufuklarını geliştirmeyi isteyen eğitimciler ve veliler.
Niye Katılmalısınız: Tek düze eğitimden uzak durmak, kendini geliştirmek ve yeni uygulamalar ile mesleğine bağlanmak ve sahada daha da başarılı ABA/ UDA uygulamak için katılmalısınız.
HALİÇ ÜNİVERSİTESİ SEM ve ABADEMYtarafından imzalı katılım belgesi verilecektir.
Eğitim Sorumlusu: DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SİNAN KALKAN
Ücret :%18 KDV DAHİL 850 TL
Öğrencilere, Haliç Üniversitesi mezunlarına, 5 kişi ve üzeri olan gruplara indirimle %18 KDV DAHİL 700 TLuygulanacaktır.
Tarih :23 EKİM 2021 CUMARTESİ,
Saat:10.00-15.00
Kontenjan:Max.30 kişi
Yer:Haliç Üniversitesi, Sütlüce Mahallesi, İmrahor Cd. No:82, 34445 Beyoğlu/İstanbul
Tel:(0 212) 924 24 44
Web : http://sem.halic.edu.tr/tr
Kayıt ve ödeme :Sınırlı sayıda kontenjan olduğundan, katılımcıların en geç15EKİM CUMARTESİ 2021 tarihine kadarşu işlemleri yapmalarını beklemekteyiz;
- Ön kayıt işlemlerini, https://sem.halic.edu.tr/tr/egitimler/linkinden ilgili eğitim sayfasını bulup tamamlayarak, Kesin kayıt işlemlerini, HALİÇ ÜNİVERSİTESİ adına (Vakıflar Bankası, Mercan Şubesi, Hesap No:15800 7302151097,IBAN NO: TR 980001500158007302151097) eğitim ücretini yatırmaları ve makbuzu Feride Nur Ayrancı [email protected] e-mail adresine göndermeleri gerekmektedir. Böylelikle katılımcıların kesin kaydı yapılacaktır.
Bankaya ödeme yaparken EĞİTİM İSMİNİ VE KENDİ İSMİNİZİ belirtmeniz rica olunur.
Seminer günü ELDEN ÖDEME YAPILMASI KABUL EDİLMEYECEKTİR.
- Mailinize cevaben geri gelecek e-maildeki, SEM kayıt formunu doldurmanızla işlemler son bulacaktır.
Eğitimle ilgili ayrıntılı bilgi için;
Dr. Öğretim Üyesi Sinan Kalkan; (0553) 450 54 88, [email protected],
Kayıtla ilgili ayrıntılı bilgiiçin;
HALİÇ SEM Feride Nur Ayrancı;(0 533) 702 44 69,[email protected]
Organizasyonla ilgili ayrıntılı bilgi için;
ABADEMY Selim Parlak; (0212) 266 12 15, [email protected]
ÖZGEÇMİŞ
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ SİNAN KALKAN
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2003 yılında mezun olmuştur. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda 2012 yılına kadar öğretmen ve yönetici olarak görev yapmıştır. 2007 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans programından, 2009 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. 2013 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programında başladığı doktora öğrenimini 2019 yılında tamamlayan, Dr. Kalkan, halen, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak akademik yaşamına devam etmektedir. Ayrıntılı bilgi için;