Bir Doğal Öğretim Stratejisi Olarak Gömülü Öğretim
İçerik: Gömülü öğretimin temelinde öğretmenin ne öğreteceğini, ne zaman öğreteceğini, nasıl öğreteceğini ve öğretimini nasıl değerlendireceğini belirlemesi ve buna göre çocuğa öğrenme denemeleri sunması yatar (Rakap, 2016; Rakap & Balikci, 2016;Snyder,Hemmeter, Sandall, McLeanve McLaughlin, 2013; Snyder, Sandall, McLean, Hemmeter, McLaughlin, Edelman, & Embedded Instruction for EarlyLearning Project, 2009).
Gömülü öğretim, tüm doğal öğretim yaklaşımları gibi dört temel özellik taşımaktadır. Bunlardan Birincisi, sistematik ve maksatlı öğretimin doğal sınıf ya da ev etkinlikleri, rutinleri ve geçişleri sırasında yapılmasıdır.
İkincisi, öğretimde, özel gereksinimli çocukların doğal etkinlik, rutin ve geçişlere tam katılımını sağlayacak ve bu etkinlikler içerisinde bağımsızlıklarını destekleyecek becerilerin hedeflenmesidir. Üçüncüsü, öğretim denemelerinin genellikle çocuk tarafından ya da çocuğun tercih ve ilgileri doğrultusunda yetişkinler tarafından başlatılmasıdır.
Dördüncüsü, maksatlı ve sistematik öğretim özel gereksinimli çocuklarla düzenli olarak etkileşim halinde olan yetişkinler tarafından sağlanmasıdır (Rakap, 2016; Rule vd., 1998; Snyder vd., 2013). Bu eğitimin amacı, erken çocukluk döneminde çalışan uzmanlara ve ebeveynlere, ev ve doğal sınıf etkinlikleri, rutinleri ve geçişleri sırasında çocukların öğrenmesini desteklemelerine yardımcı olacak gömülü öğretim yaklaşımını planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları:
- Katılımcılar bu eğitimin sonunda doğal bağlamlarda ne öğreteceğini, ne zaman öğreteceğini, nasıl öğreteceğini ve öğretimi nasıl değerlendireceğini belirlemesi ve buna göre çocuğa öğrenme denemelerini planlayabilecektir.
- Sınıf ya da ev etkinlikleri, rutinleri ve geçişleri sırasında ortaya çıkan fırsatlarda gömülü öğretim stratejileri kullanma becerisi artacaktır.
- Katılımcılar özel gereksinimli çocukların doğal etkinlik, rutin ve geçişlere tam katılımını sağlayacak ve bu etkinlikler içerisinde bağımsızlıklarını destekleyecek becerilere sahip olacaktır.
Kimler Katılabilir?:Özel eğitim alanında çalışmayı hedefleyen ön lisans ve lisans üniversite öğrencileri, (çocuk gelişimi, okul öncesi öğretmenliği, özel eğitim, psikoloji, pdr, sosyoloji, sosyal hizmet v.b.) ABA/UDA yöntemini sınıflarında uygulayarak öğrencilerinin başarı seviyesini yükseltmek isteyen eğitimciler, kendilerini geliştirmek isteyen ABA/UDA terapistleri, kullandıkları yöntemlere bir başkasını daha katarak ufuklarını geliştirmeyi isteyen eğitimciler ve veliler.
Niye Katılmalısınız:Tek düze eğitimden uzak durmak, kendini geliştirmek ve yeni uygulamalar ile mesleğine bağlanmak ve sahada daha da başarılı ABA/ UDA uygulamak için katılmalısınız.
HALİÇ ÜNİVERSİTESİ SEM ve ABADEMY tarafından imzalı katılım belgesi verilecektir.
Eğitim Sorumlusu: DR. ÖĞRETİM ÜYESİ SİNAN KALKAN
Ücret :%18 KDV DAHİL 850 TL
Öğrencilere, Haliç Üniversitesi mezunlarına, 5 kişi ve üzeri olan gruplara indirimle %18 KDV DAHİL 700 TL uygulanacaktır.
Tarih : 5 Haziran 2021 CUMARTESİ,
Saat:10.00-15.00
Kontenjan:Max.30 kişi
Yer:Haliç Üniversitesi, Sütlüce Mahallesi, İmrahor Cd. No:82, 34445 Beyoğlu/İstanbul
Tel:(0 212) 924 24 44
Web : http://sem.halic.edu.tr/tr
Kayıt ve ödeme :Sınırlı sayıda kontenjan olduğundan, katılımcıların en geç 1 Haziran 2021 tarihine kadar şu işlemleri yapmalarını beklemekteyiz;
- Ön kayıt işlemlerini, http://sem.halic.edu.tr/tr/egitimler linkinden tamamlayarak, Kesin kayıt işlemlerini, HALİÇ ÜNİVERSİTESİ adına (Vakıflar Bankası, Mercan Şubesi, Hesap No:15800 7302151097,IBAN NO: TR 980001500158007302151097) eğitim ücretini yatırmaları ve makbuzu Feride Nur Ayrancı [email protected] e-mail adresine göndermeleri gerekmektedir. Böylelikle katılımcıların kesin kaydı yapılacaktır.
Bankaya ödeme yaparken EĞİTİM İSMİNİ VE KENDİ İSMİNİZİ belirtmeniz rica olunur.
Seminer günü ELDEN ÖDEME YAPILMASI KABUL EDİLMEYECEKTİR.
- Mailinize cevaben geri gelecek e-maildeki, SEM kayıt formunu doldurmanızla işlemler son bulacaktır.
- HAFTA SONU YASAKLARI DEVAM ETSE BİLE, ÜNİVERSİTE ONAYLI, O GÜNE ÖZEL İZİN KAĞIDI TARAFINIZA ULAŞTIRILARAK, SEMİNERE RAHAT GELMENİZ SAĞLANACAKTIR.
Eğitimle ilgili ayrıntılı bilgi için;
Dr. Öğretim Üyesi Sinan Kalkan; 0553 450 54 88, [email protected],
Kayıtla ilgili ayrıntılı bilgiiçin;
HALİÇ SEM Feride Nur Ayrancı;(0 212) 924 24 44, [email protected]
Organizasyonla ilgili ayrıntılı bilgi için;
ABADEMY Selim Parlak; 0212 266 12 11, [email protected]
ÖZGEÇMİŞ
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ SİNAN KALKAN
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği programından 2003 yılında mezun olmuştur. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda 2012 yılına kadar öğretmen ve yönetici olarak görev yapmıştır. 2007 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans programından, 2009 yılında ise Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği Yüksek Lisans programından mezun olmuştur. 2013 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Zihin Engelliler Öğretmenliği programında başladığı doktora öğrenimini 2019 yılında tamamlayan, Dr. Kalkan, halen, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümünde doktor öğretim üyesi olarak akademik yaşamına devam etmektedir. Ayrıntılı bilgi için;