“Nörogelişimsel farklılıklar arasında Otizm, akıl sağlığı ve eğitim alanında en çok araştırılan konulardan biri olmuştur. Genetik, üzerinde en çok çalışılan konu olurken, Uygulamalı Davranış Analizi (UDA), uluslararası adıyla Applied Behaviour Analysis (ABA) de dikkatleri üzerine çekmiş ve köklü geçmişiyle, günümüze kadar en umut vaat edici sonuçları sağlamıştır. Uygulamalı Davranış Analizi, eğitimciler ve terapistler arasında yaygınlaşmasına rağmen kullanılan yöntem ve prosedürle ilgili yanlış yorumlama ve anlaşılmalar mevcuttur. Farklı sistemler ve ABA sisteminin arasında yapılan doğrudan karşılaştırmaların ABA/UDA’dan üstün olduğu deneyler ve bilimsel çalışmaların yayınlanmasıyla kanıtlanmadıkça, ABA/UDA’nın otizm tedavisinde mevcut en etkili sistem olduğu sonucu geçerliliğini koruyacaktır. Bu sebeple tüm dünyada pek çok farklı disiplinden araştırmacı ve uygulamacıların, üzerinde çalışmalar yürüttüğü sistemi uygularken, güncellenen yöntemlerle zenginleştirerek geliştirdiğimiz etkinlikleri, ABA/UDA ile hayata geçirdiğimizden dolayı mutluluk yaşıyoruz.”
Türkiye’de ilk defa, daha önce yapılmış seminerlerden farklı olarak, 2012 yıllarında ABA (Uygulamalı davranış analizi) alanında çalışacak profesyonelleri yetiştirmek üzere Amerika modeli eğitim serisi düzenlenmişti. Sonrasında yine farklı uzmanlar tarafından bu eğitimler şekil alarak devam etmişti. Bu eğitimlere olan yoğun ilgi sonrasında, farklı bir ülkenin işleyişini de,Kanada modelini ve uygulamalarını daöğrenmenin zamanının geldiğini düşündüğümüzden, böyle bir eğitim serisi düzenleme kararı almış bulunmaktayız.
Amacımız;ABA alanında çalışan/çalışmayı hedefleyen profesyonelleri, ABA yaklaşımı konusunda bilgilendirmek, bu konuda Kanada ve dünya da kullanılan son teknikleri tanıtıp, nasıl uygulayacakları konusunda eğitmektir. Eğitim serisini tamamlayan katılımcılar, kendi başlarına bir ABA programı hazırlayıp, en etkili teknikleri kullanarak bu programı uygulayacak seviyede bir bilgi ve pratiğe sahip olacaklardır.
Kimler katılabilir?:ABA alanında çalışmayı hedefleyen ön lisans ve lisans üniversite öğrencileri, (çocuk gelişimi, okul öncesi öğretmenliği, özel eğitim, psikoloji, pdr, sosyoloji, sosyal hizmet, ergoterapi, fizyoterapi, beden eğitimi öğretmenliği, dil ve konuşma terapistleri, v.b.) ABA yöntemini sınıflarında uygulayarak öğrencilerinin başarı seviyesini yükseltmek isteyen eğitimciler, kendilerini geliştirmek isteyen ABA terapistleri, kullandıkları yöntemlere bir başkasını daha katarak ufuklarını geliştirmeyi isteyen eğitimciler, veliler ve hekimler (psikiyatrist, nörolog, çocuk ruh sağlığı doktoru v.b.)
Eğitim Serisi Modülleri:Her eğitim serisi modüllerden oluşmaktadır. Her bir modül yarım günlük eğitimi kapsayacaktır. Her modülde ayrı konu işlenecektir. Modül sonunda herkes konuyla ilgili çekilmiş bir eğitim videosunu göndererek süpervision alacaktır. ABA terapisini uygulayabilecek bilgi ve pratiğe sahiptir anlamında verilecek olan Sertifika için tüm modüllere katılmak şartı aranacaktır.
Süpervizyon:Katılımcılara her modül için bir defaya mahsus olmak üzere süpervision verilecektir. Ekstra süpervision talebi olan katılımcılar için ek bir ücret karşılığında sürekli süpervision alabilme seçeneği de olacaktır. Konunun ayrıntıları eğitim sırasında paylaşılacaktır.
Niye Katılmalısınız:ABA yaklaşımını, ilk uygulandığı yerlerden biri olan Kanada’da bu alanda halen çalışmakta olan bir Türk profesyonelden, kendi dilinizde, kıta değiştirmenize gerek kalmadan, Kanada standardında öğrenme ve birebir süpervision alma imkanı bulacaksınız.Tek düze eğitimden uzak durmak, kendini geliştirmek ve yeni uygulamalar ile mesleğine bağlanmak ve sahada daha da başarılı ABA/ UDA uygulamak için katılmalısınız. HALİÇ ÜNİVERSİTESİ SEM ve ABADEMY tarafından imzalı iki farklı katılım belgesi verilecektir.
EĞİTİM SERİSİ MODÜL1 İÇERİĞİ
DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİ ÖNLEME VE AZALTMADA
İŞLEVSEL İLETİŞİM ÖĞRETİMİ
OTİSTİK BİREYLERLE ÇALIŞIRKEN ABA’İN BİZE SUNDUKLARI
ÖN TEST
Otistik Bozukluk nedir?
İşlevsel İletişim Öğretimi(Functional Communication Training)
Sözel Davranış Yaklaşımı nedir ve neyi hedeflemektedir?
Otizmde sözel davranış yaklaşımı nasıl kullanılır?
Sözel İşlemler-istekte bulunma, adlandırma, dinleme ve anlama becerileri, karşılıklı konuşma becerileri, sözel taklit
İstekte bulunmanın işlevsel iletişim öğretimine katkısı
- Hangi şekillerde istekte bulunuruz?
- ABLLS ve VBMAPP değerlendirme araçlarında istekte bulunma basamakları
İstekte bulunmayı nasıl öğretiriz?
Hazırlık-
- Motivasyon
- Tercih belirleme teknikleri
- Değişken hedef belirleme
- Beceri edinme kriteri ne olmalı? ABLLS ve VBMAPP istekte bulunma beceri alanlarındaki kriterlere bakış
Öğretim-
- Fırsat yaratma-contriving situations
- İstekte bulunma öğretilirken öncül-davranış-sonuç değerlendirmesi
- İstekte bulunma öğretilirken sözel davranışa uygun ipucu teknikleri
- Bekleme süreli öğretim
Veri Toplama-
- İstekte bulunma beceri alanında kullanılan veri toplama teknikleri ve grafiklendirme
Katılımcı Uygulamaları
Oğrenci videolarını katılımcılarla analiz etme
Soru cevap
SON TEST
Ücret :%18 KDV DAHİL850 TL
Öğrencilere, Haliç Üniversitesi mezunlarına, 5 kişi ve üzeri olan gruplara indirimle %18 KDV DAHİL 700 TL uygulanacaktır.
Tarih :18 ARALIK 2021 CUMARTESİ,
Saat:16.00-20.00
Kontenjan:Max.30 kişi
Yer:ONLİNE EĞİTİM (ZOOM)
Tel: (0 212) 924 24 44
Web : http://sem.halic.edu.tr/tr
Kayıt ve ödeme :Sınırlı sayıda kontenjan olduğundan, katılımcıların en geç1ARALIK 2021 tarihine kadarşu işlemleri yapmalarını beklemekteyiz;
1.Ön kayıt işlemlerini, https://sem.halic.edu.tr/tr/egitimler/linkinden tamamlayarak, Kesin kayıt işlemlerini, HALİÇ ÜNİVERSİTESİ adına (Vakıflar Bankası, Mercan Şubesi, Hesap No:15800 7302151097,IBAN NO: TR 980001500158007302151097) eğitim ücretini yatırmaları ve makbuzu Feride Nur Ayrancı [email protected] e-mail adresine göndermeleri gerekmektedir. Böylelikle katılımcıların kesin kaydı yapılacaktır.
Bankaya ödeme yaparken EĞİTİM İSMİNİ VE KENDİ İSMİNİZİ belirtmeniz rica olunur.
2.Mailinize cevaben geri gelecek e-maildeki, SEM kayıt formunu doldurmanızla işlemler son bulacaktır.
Kayıtla ilgili ayrıntılı bilgi için;HALİÇ SEM Feride Nur Ayrancı;
(0 212) 924 24 44,(0 533) 702 44 69 [email protected]
EĞİTMEN: PELİN ERAKTAN KİMDİR?
1998 senesinde İstanbul Üniversitesi psikoloji bölümünden mezun olmuştur. 1998-2000 seneleri arasında farklı gelişen çocuklarla nörotipik çocukların kaynaştırılmasını hedefleyen bir montessori anaokulu olan Çağdaş Montessori Pilot okul projesinde çalışmaya başlamıştır. Bu süreçte otizm dışında görme ve işitme engelli, down sendromlu gibi farklı gelişimsel özellikler gösteren 3-6 yaş arası çocuklarla tanışma ve çalışma fırsatı bulmuştur. Bu iki senelik deneyim Pelin’in otizmle çalışma isteği ve motivasyonunu pekiştirmiştir. 2000-2008 seneleri arasında İstanbul Rüzgar Terapi ve Rehabilitasyon Merkezi’nin eğitim koordinatörlüğünü yürüttükten sonra eşiyle birlikte Kanada’ya göçmüştür.
Bu göçle Pelin’in otizm ve uygulamalı davranış analizi serüveni başlamıştır. Toronto’da önce önlisans bir program olan “Autism and Behavioural Science” (Otizm ve Davranış Bilimi) bitirmiş ve sonrasında “Applied Disability Studies- ABA Specialization”, (Uygulamalı Engelli Çalışmaları-Uygulamalı Davranış Analizi Uzmanlığı) yüksek lisans programını tamamlamış ve SertifikalıDavranış Analisti Sertifikasını (BCBA) almıştır. Bütün bu eğitimler sırasında otizmli bireylerle birebir ve supervizor konumunda çalışmalarınısürdürmüş ve iki farklı yoğun ABA terapisi veren kurumda çalışmıştır.
Şu anda Newmarket Ontario’da davranışsal danışmanlık hizmeti vermeye devam etmektedir. Çalışmaları eğitimci eğitimi, ABA terapisi uygulamacı terapistlerin supervizörlüğü, davranışsal değerlendirmeler, bireysel ABA programları oluşturma, aile eğitimi, RBT, BCBA ve BCaBA adaylarının supervizörlüğü, ve davranışsal konsültasyonları içermektedir. ABA alanındaki ilgi alanları, eğitimci eğitimi, sözel davranış ve ABA programlarının doğal öğretim ortamlarına adapte edilmesinden oluşmaktadır. Pelin oyun ve gelişimsel temelli ABA yaklaşımını da içeren Early Start Denver Model (Erken Başlayan Denver Modeli) ileri düzeyde eğitimci/ supervisor sertifikasına sahiptir. Ayrıca Sözel Davranış ve Relational Frame Theory (İlişkisel Çerçeve Teorisi) temelli bir değerlendirme sistemi olan Promoting the Emergence of Advanced Knowledge (PEAK) Relational Training System(İleri Düzey İlişkisel Bilgiyi İlerleten System) temel eğitimini tamamlamıştır.
Kişisel düzeyde, iki çocuğu ve eşiyle birlikte Newmarket/Ontario’ da yaşamakta ve vakit buldukça temalı yoga derslerine katılmaktadır.