Eğitimde ve İş Yerinde Fırsat Eşitliği

Abademy, nörogelişimsel farklılığa sahip çocukların gelişimlerini desteklemek ve ailelerine ihtiyaç duydukları desteği sunmak amacıyla kurulan, iyiliği merkezine alan bir organizasyondur. Müşteri memnuniyetinin yanı sıra çalışan esenliği ve gelişimini ön planda tutarak güçlü bir iş yeri kültürü inşa eden Abademy, Great Place To Work-Sertifikası™ ile sunduğu benzersiz çalışan deneyimiyle fark yaratıyor.

KAYNAK: https://www.greatplacetowork.com.tr/bilgi-merkezi/sirketlerden-hikayeler/abademy-egitimde-ve-is-yerinde-firsat-esitligi/

Kurucu Selim Parlak ile gerçekleştirdiğimiz bu söyleşide, sürdürülebilir bir kurum kültürü inşa etme yolculuklarını, fırsat eşitliğine verdikleri önemi ve çalışanlarına sundukları güven ortamını konuştuk.

Abademy’nin şeffaf iletişim kültürü ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle şekillenen iş ortamını birlikte keşfedelim!

Çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet başlıklarında nasıl bir çalışan deneyim sunuyorsunuz bu konudaki çalışmalarınız nelerdir?

Abademy olarak, çeşitlilik, eşitlik, kapsayıcılık ve aidiyet konularında güçlü ve dinamik bir çalışan deneyimi sunmak için detayları takip etmeye gayret gösteriyoruz. İşe alım süreçlerimizde liyakatı göz önünde bulundurarak karar matrisi çizelgesi ışığında, eşit fırsatlar sunarak ayrımcılığı önleyerek karar veriyoruz. Performans değerlendirmelerinde gözlemciler arası güvenilirlik prosedürü ile iç mentörlük uygulamalarını takip ediyoruz. Terfi süreçlerinde fırsat eşitliği sağlayarak, kariyer gelişim planlaması eşliğinde, deneyimli ve tecrübeli çalışan seçimine dikkat ediyoruz. Düzenli eğitim, sertifika programları ve supervizörlük uygulamalarıyla tüm çalışanlarımızı bilinçlendirmek ve kapsayıcı bir çalışma ortamı yaratmayı hedefliyoruz.

Cinsiyet, etnik köken veya diğer herhangi bir ayrım gözetmeksizin eşit işe, özelliğine göre kategorize edilmiş ücret politikası uyguluyoruz. Düzenli olarak ücret eşitliği analizleri yapıyoruz. Her çalışanın dinlenildiği, değer verildiği ve saygı gördüğü, huzurlu, güvenli bir çalışma ortamı yaratıyoruz. Çalışma saatleri, izinler ve haklar gibi konularda tüm çalışanlar için aynı standartlar geçerlidir. Çalışanları ilgilendiren bir karar alınacağı zaman mutlaka çalışanların öncelikleri düşünülmektedir.

Bu gayretimiz çalışanlarımızın kendilerini mutlu hissetmelerine ve işlerine olan bağlılıklarını artırmalarına yardımcı oluyor.

Kadınların istihdam edilmesine öncelik veren ve destekleyen duruşumuz her daim devam edecektir. Şu andaki çalışan cinsiyet oranımız %85,7 oranıyla kadındır.

Organizasyonunuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımlarınız nelerdir? Hangi uygulamalar ve politikalar ile fark yarattığınızı düşünüyorsunuz?

Abademy olarak, organizasyonumuzu çalışmak için harika bir iş yeri yapan temel yaklaşımların başında, insan haklarına saygı gelmektedir. Bu konuyu temel değerlerimizin bir parçası olarak kabul etmemiz ve bu değerlerin iş yapış biçimimizin her alanına yansımasını sağlamak önemli görevlerimiz arasındadır. Birbirimize olan güvenimiz ve yardımlaşma tutkumuzda bu bağlamda değerlidir.

Şirketimizde adil ve empati odaklı bir yönetimin hâkim olmasını önemsiyoruz. Çalışanların görüşlerine değer veren, onları dinleyen ve gerektiğinde destekleyen bir yönetim tarzının iş yerindeki memnuniyetini arttırdığını biliyoruz. Şirketin hedefleri, performansı ve önemli kararları hakkında çalışanlarımızla düzenli olarak bilgi paylaşımı yaparız. Düzenlenen toplantılar, verilen geri bildirimler ve anketler ile çalışanlarımızın görüş ve önerilerini dinleriz. Yönetim ile aralarındaki iki yönlü iletişimi güçlendiririz. Çalışan aidiyeti, gelişimi ve motivasyonunu önceliklendirerek güçlü ve destekleyici bir iş yeri kültürü yaratırız.

Çalışanlarımızın topluma katkıda bulunmalarını teşvik eden ve sosyal sorumluluk projelerinden özellikle üniversite öğrencilerine stajda iş öğreterek, deneyim kazanmalarına olanak sağlarız. Açık pozisyonlarda ilk önceliği onlara veririz. Bu adımlar, iş gücü planlaması ve iş yeri kültürümüzü geliştirmek için gerçekleştirdiğimiz sürekli iyileştirme çabalarımızın da bir parçasıdır.

Düzenli olarak ekip bağlarını güçlendirmek ve çalışanlarımızın iş dışında da bir araya gelmelerini sağlamak için sosyal etkinlikler organize ederiz. Çalışma arkadaşlarımızın doğum günlerini keyifli geçirmeleri amacıyla doğum günü kutlamaları yaparız. Çalışanlarımızın ihtiyacına göre şekillendirilen tatil ve izin politikalarımız sayesinde onların rahatlamalarını ve yenilenmelerini teşvik ederiz. Bu yaklaşımlar ve uygulamalar, çalışanlarımızın kendilerini değerli hissetmelerini, motivasyonlarını yüksek tutmalarını sağlar.

Organizasyonunuzda güven kültürünü geliştirmek için yönetici ve liderlerinizin dahil olduğu hangi çalışmalarınız var?

İş yerinde şeffaflık ve iletişim kültürünü desteklemek için düzenli olarak her ay direktör, süpervizör, koordinatörler ve terapistler tüm çalışma arkadaşlarımızın katıldığı toplantılar gerçekleştiriyoruz. Direktör ayrıca şirketin ekonomik durumunu, projeleri ve hedeflerini paylaşarak, başarılı projeleri kutladığımız şeffaf bilgi alışverişinde bulunduğumuz bir ortam sağlıyor. Böylelikle şirket ve çalışanlar ortak misyon ve vizyon doğrultusunda geleceğe bakabiliyorlar. Dolayısıyla motivasyonda artıyor.

Şeffaf iletişim kültürümüzün en önemli göstergelerinden bir diğeri ise; yılda belirli zamanlarda düzenlendiğimiz şirket strateji buluşmalarımız. Bu haber ağı sayesinde tüm çalışma arkadaşlarımız, içinde bulunduğumuz finansal yılı, projelerimizi ve başarılarımızı hep birlikte görüyor; sonuçlarımızı şeffaflıkla paylaşıyor gelecek yıl için yeni hedefleri ve önceliklerimizi konuşuyoruz.

Direktörümüz ile gerçekleştirdiğimiz bire bir görüşmeler de çalışanlarımızın daha yakından tanınmalarına ortam hazırlıyoruz. Bu sohbetler ile kültürümüzün şeffaflığını ve açık iletişimini yansıtarak, güven kültürüne daha hızlı adapte olmalarını sağlıyoruz.

Organizasyonunuzdaki çalışan potansiyelini yükseltmek ve çalışanlarınızın gelişimlerini desteklemek için uygulamalarınız nelerdir?

Her şeyden önce sürekli pozitif bir dil kullanıyoruz. Başarıları takdir etmek ve ödüllendirmek için performans bazlı ödül programlarımız bulunmaktadır. Gündelik iş yaşamında bile küçük başarıları ve çabaları takdir etmeye özen gösteririz.

Çalışma arkadaşlarımızın her birine kariyer planlaması yaparak bir yol haritası oluşturuyoruz. Kariyer planlamasının, çalışanların potansiyellerini en üst seviyede tutmalarını ve uzun vadeli hedeflere ulaşmalarında yardımcı olacağını biliyoruz. Kişilerin mesleki gelişimine katkı sağlayacak eğitimleri almak istediklerin de bu eğitimlerin belli bir kısmını şirket olarak karşılıyoruz. Çalışana maddi destek olmayı hedefliyoruz. Ayrıca, düzenli olarak yaptığımız performans değerlendirmeler ile çalışma arkadaşlarımızın hedef değerlendirmeleri ve gelişim alanları hakkında geri bildirimler veriyoruz.

Supervizörlük programlarını tüm ekip için kullanıyoruz. Bu uygulama ile bilgi ve deneyimin aktarılmasını teşvik ederken aynı zamanda onların kişisel ve profesyonel gelişimlerine katkıda bulunuyoruz. Yeni işe başlayan çalışma arkadaşlarımızı uzun bir entegrasyon sürecine maruz bırakarak kendi algıları düzeyinde sürece uyum sağlamalarını bekliyoruz, acele etmiyoruz.

İçeride var olan çalışanların farklı pozisyonlara geçişine destek sağlanarak, onların yeni sorumluluklar ve roller üstlenerek gelişimlerine katkı sağlıyoruz. Bu sayede çalışanların kariyerlerini farklı alanlarda ilerletmelerine ve yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı oluyoruz.

Pandemi sürecinde keşfettiğimiz online çalışma kavramını sürdürüyor ve ofisler dışında uzaktan çalışma imkânı da sunuyoruz.

Çalışan deneyiminizi ölçümleme ve aksiyon oluşturma konusunda Trust Index™ anket verilerinden nasıl faydalandınız?

Trust Index™ anket verileri, çalışanlarımızın iş yeri içerisindeki deneyimini ölçerek, organizasyonumuzun güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını belirlememize yardımcı oldu. Verileri iyi okumaya çabaladık. Anket sonuçlarını detaylı bir şekilde analiz ettik ve çalışan deneyimimizdeki güçlü ve gelişmesi gereken yönleri belirledik.

Trust Index™ anket sonuçlarına dayanarak, iyileştirme hedeflerine yönelik bir aksiyon planını, belirlenen hedeflere nasıl ulaşılacağını, hangi adımların atılacağını ve sorumlulukların nasıl dağıtılacağını oluşturuyoruz. İlerlemeyi düzenli olarak takip edeceğiz. Tüm çalışanlarımız için daha iyi bir iş yeri hayallerimizin peşinde koşacağız.

Abademy organizasyon kültürü hakkında daha fazla bilgi için şirket sayfasını ziyaret edebilirsiniz.