Okul Öncesi Konuşma Problemi

Konuşmayan okul öncesi çocuklarla yapılan konuşma terapisi sürecinde, çocuklarla çalışmak uzun ve özenli bir iştir. Bir çocukla çalışmaya başlamadan önce, bir konuşma terapistinden nelerin beklendiğini ve çocuğun yeteneklerini net bir şekilde anlamamız gerekir.

Konuşmayan çocukların özelliklerini vurgularsak :

-Konuşma eksik veya öğeler gözleniyor.
-Çocuklar iletişim kurmak için gevezelik eden kelimeler, yansımalar veya çarpıtılmış kelimeler kullanırlar.
-Konuşmada yetersiz ifade edilen birkaç basit sesin varlığı.
-Çoğu zaman, yalnızca bir vurmalı bileşen ifade edilir.
-Dil analizi ve sentezi becerileri mevcut değildir, fonemik algı oluşturulmamıştır.
-Konuşmada sözcüklerin sözcük biçimlerini nasıl ifade edeceğini bilemez, biçim birimler kullanır. Kelimeler belirsiz.
-Tutarlı konuşma yok.

Pratik konuşma terapistleri ve teorisyenleri aşağıdaki iş görevlerini belirler:

-Konuşma anlayışını geliştirmeli. Konuşma olumsuzluğunun üstesinden gelmeli (konuşma etkinliği geliştirmek, iletişim için motivasyon geliştirmek).
-Özel oyunların organizasyonu sırasında öğrenme unsurlarının tanıtılması gerekir.
-Sözlü materyalin çoklu tekrarı gereklidir.
-Genel taklit gelişimi için oyunlar.
-Fiil sözlüğünün geliştirilmesi
v.s. gerekmektedir.